شیراز، خیابان داریوش، پاساژ شهر

۰۹۱۷-۴۰۸ ۳۱۷۱
0

برسی تخصصی صفحه نمایش (تاچ و ال سی دی)


 

 

 

با یک سوال ساده شروع می کنیم تاچ و ال سی دی دو قسمت جدا هستنتد یا هر دو یک اسم برای یک قطعه هستتند؟

 

تاچ و ال سی دی دو قسمت جدا هستند ولی در گوشی های نسل جدید این دو بخش درون یک دیگر قرار دارند و به اصطلاح ال سی دی نامیده می شوند و زمان تعویض هر دوی انها تعویض می شوند.

 

صفحه نمایش از پنچ بخش تشکیل می شود:

 

1_گلس روی ال سی دی :

 

که به گلس تاچ معروف است ، ال سی دی به ضربه و خط خش خیلی حساس است به همین خاطر شرکت ها از یه کلس محافظ که معمولا گوریا گلس است استفاده می کنند و آن را با دستگاهی مخصوص روی  تاچ می چسبانند.

 

یک نکته بسیار جالب این است که حتی  شرکت سازنده گوشی موبایل هم از گلس ها و محافظ صفحه های شیشه ای استفاده می کند و با تغییراتی آن را به گلس تاچ تبدیل می کند .

 

 

 

 

آیا گلس تاچ و ال سی دی قابل تعویض است ؟

 

خبر خوب این است که بله گلس تاچ و ال سی دی  تعویض می شود.

 

اما شرایطی برای تعویض این گلس وجود دارد :

 

1_شکستکی تاچ نباید عمیق باشد چون ممکن است با تعویض گلس تاچ و ال سی دی ال سی دی دیگر کار نکند 2_تعویض گلس تاچ باعث پایین آمدن کیفیت کار ال سی دی می شود البته به کیفیت کار تعمیر کار ارتباط مستقیم دارد 3_در این کار تجربه و تخصص بسیار اهمیت دارد می توانید با تیم تخصصی تعمیرات نمایندگی رسمی شیائومی رایگان صحبت کنید.

 

 

 

 

 

2_تاچ یا دیجیتایزر :

 

لایه بعدی در زیر گلس ،تاچ می باشد.لایه ای بسیار نازگ و بسیار حساس به فشار و حرارت که کوچک ترین اشاره های شما را تشخیص می دهد.در واقع زمانی که درست اشاره انگشت شما را حس نمی کند، یا اشتباه عمل می کند بیشتر مواقع اشکال از این قسمت می باشد.

 

پس اگر فقط تاچ خراب شد می توان آن را تعویض کرد؟

 

متاسفانه خیر . فقط در صفحه نمایش های قدیمی که این بخش کاملا جدا هست می توان این دو قسمت را جداگانه تعویض کرد،در سری جدید صفحه نمایش ها این دو قسمت کاملا به هم مونتاژ شده

 

 

 

 

3_ال سی دی:

 

در زیر تاچ ،ال سی دی یا نمایشکر قرار دارد جنس شیشه مانندی دارد، که با یک کابل به مادر بورد گوشی وصل می شود و وظیفه آن نمایش اطلاعات به شما می باشد.و زمانی که در صفحه گوشی خود خط ها خطی های مشاهده می کنید یا صفحه کاملا خاموش می شود مشکل از این قسمت می باشد.

 

 

 

 

 

 

4_نور پس زمینه(بک لایت) :

 

لایه ای بسیار نازک که از نور لازم برای نمایش تصاویر را تامین می کند، و زمانی که روشنایی صفحه نمایش خود را تغییر می دهید در واقع رو شنایی این قسمت تغییر می کند.

زمانی که در صفحه نمایش شما لکه ای مشاهد می شود یا قسمتی کم رنگ است ،می توان گفت مشکل از این قسمت می باشد .

 

پس اگر قسمتی ازصفحه نمایش لک شد یا کیفیتش آمد این قسمت قابل تعویض است؟

 

به طور بله قابل تعویض است .اما این تعویض این قسمت خیلی حساس است و بیشتر مواقع باعث خرابی کامل ال سی دی می شود.اما بازم هم مهارت تعمیر کار خیلی مهم است .تیم تخصصی تعمیرات و قطعات گوشی موبایل به صورت تخصصی پاسخ گوی شماست .

 

 

 

 

 

5_فریم ال سی دی:

 

فریم یا شاسی قسمتی که صفحه نمایش روی آن قرا ر می گیرد . در واقع شما زمان تعویض صفحه نمایش نیاز به تعویض فریم ندارید چون که صفحه نمایش کامل جدا می باشد و تعمیر کار با چسب آن را به فریم می چسباند . تنها در صورتی باید فریم را تعویض کنید که بر اثر ضربه این قست تغییر شک داده باشد و صفحه نمایش به درستی روی آن قرار نگیرد.

 

 

 

 

 

دیدگاه شما (0)