شیراز، خیابان داریوش، پاساژ شهر

۰۹۱۷-۴۰۸ ۳۱۷۱
0

تفاوت پک های بسته بندی گوشی های مختلف


بسته بندی پک چین و پک جهانی :

 

اولین چیزی که باید بدانید این است که همه گوشی های هوشمندی که شیائومی تولید میکند وارد بازار جهانی نمیشود و بعضی از آن ها مخصوص بازار چین میباشد. بارز ترین تفاوت پک جهانی و پک چین در بسته بندی ان ها است. روی بسته بندی پک چین حروف و علامت های چینی زیادی دیده میشود اما پک جهانی معمولا به زبان انگلیسی ارائه میشود. پس باید هنگام خرید به بسته بندی و وجود کد QR دقت شود. چرا که محصولاتی که فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده اند با گارانتی معتبر وارد بازار ایران نمی ‌شوند و دفترچه راهنمای این محصولات نیز فقط به زبان چینی است.

 

تفاوت های پک چین و پک جهانی :

 

موضوع دیگر رام های نصب شده روی این گوشی ها است. این رام ها مختص کاربران چینی طراحی شده و فقط دارای زبان های چینی و انگلیسی است. و این به این معنی است که شما نمیتوانید از بقیه زبان ها از جمله فارسی به صورت پیش فرض استفاده کنید. همچنین گوشی های پک چین دارای دو شاخ برق متفاوت بوده که به رابط مخصوص خود نیاز دارد.

اما گاهی اوقات بعضی از فروشندگان گوشی های پک چین را با بسته بندی پک جهانی و حتی شارژر های معمولی در اختیار کاربران قرار میدهند. و اما چگونه میتوان این دو را از هم تشخیص داد؟

 

اول اینکه گوشی های پک چین دارای زبان چینی بوده و زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در نظر گرفته شده و حتی اگر شما زبان آن را به انگلیسی تغییر دهید مشاهده خواهید کرد که بسیاری از برنامه های نصب شده روی گوشی کاملا به زبان چینی بوده و عملا کاربردی برای شما ندارد و فقط در کشور چین و سرور های محلی کاربرد دارد. بسیاری از افراد برای نصب نرم افزار های جدید از فروشگاه گوگل پلی استفاده میکنند اما خوب است بدانید که گوشی های پک چین شیائومی فاقد Google Play Store بوده و در آن ها از نرم افزاری به نام Mi Market استفاده شده است که این برنامه در ایران کاربردی ندارد.

 

گاهی اوقات میتوان تفاوت پک چین و دیگر پک ها را از طریق نام آن ها تشخیص داد. به عنوان مثال گوشی Redmi S2 در بازار جهانی و بازار چین با همین نام به فروش میرسد اما کاربران هندی میتوانند آن را با نام Redmi Y2 نیز خریداری کنند. همچنین Mi A2 Lite نیز در بازار چین با نام Redmi 6 Pro به فروش میرسد. اما همیشه تفاوت این دو از طریق نام آن ها مشخص نمیشود و برخی از آن ها در مشخصات فنی دیگر نیز با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال گوشی Mi A2 Lite آپدیت های نرم افزاری خود را به صورت مستقیم از طریق گوگل دریافت میکند که هم اکنون دارندگان این گوشی از اندروید 9 پای و رابط کاربری MIUI 10 استفاده میکنند و همچنین احتمال ارائه اندروید 10 نیز برای این گوشی وجود دارد. اما این موضوعات در مورد گوشی Redmi 6 Pro صدق نمیکند. در موارد دیگر ممکن است این دو نسخه از نظر وزن، دقت دوربین، میزان رم، میزان حافظه داخلی، وپشتیبانی از شبکه های مخابراتی نیز با هم تفاوت داشته باشند.

 

تفاوت زیاد قیمت های پک چین و پک جهانی :

 

گاهی اوقات عواملی چون مالیات، خدمات پس از فروش و ... باعث افزایش قیمت گوشی های نسخه جهانی نسبت به نسخه چین میشود. برخی از فروشندگان با استفاده از همین موضوع رام های غیر رسمی با پشتیبانی از زبان فارسی و پلی استور را روی موبایل های نسخه چین نصب کرده و با قیمتی پایین ‌تر از نسخه جهانی روانه بازار کرده و از سود قابل توجهی برخوردار می شوند. این اختلاف قیمت میتواند تا چند صد هزار تومان باشد. اگر به هر دلیلی قصد خرید گوشی های پک چین را دارید پیشنهاد میکنیم به ادامه ای مقاله توجه فرمائید.

 

رام اختصاصی محلی برای فریب مشتریان :

 

به طور کلی، موبایل های نسخه چین با رام رسمی چینی و موبایل نسخه گلوبال با رام رسمی گلوبال توسط سازنده اصلی ارائه می‌ شوند. طبیعتا هیچ کاربری نمی‌ خواهد موبایلی با زبان اصلی چینی را که از قضا نرم افزارهای بدون کاربرد بسیاری نیز روی آن نصب شده ‌اند و حتی نمی ‌توان روی آن پلی استور را نصب کرد را خریداری کند. در سوی دیگر، فروشندگان نیز از این موضوع آگاه بوده و برخی از آن ها با نصب رام‌ های گلوبال بر روی موبایل های نسخه چین، تلاش می ‌کنند محصول خود را به فروش برسانند. انجام این کار، نیازمند آنلاک کردن بوت لودر بوده و معایب خاص خود را به دنبال دارد. اگر شما این موبایل را خریداری کرده و زبان فارسی روی آن نصب شده بود، یعنی فروشنده از رام غیر رسمی برای این دستگاه استفاده کرده است. لازم به ذکر است که چند ماه پیش، شیائومی نصب رام های جهانی روی گوشی هایی که مخصوص بازار چین تولید می ‌شوند را غیر فعال کرده و چنین کاری را نمی ‌توان روی دستگاه ‌های مجهز به رابط کاربری MIUI 10 انجام داد.

 

بوت لودر و معایب آنلاک کردن آن :

 

به طور کلی بوت لودر مجموعه‌ ای از کدهای برنامه ‌ریزی ‌شده است که پیش از شروع به کار هر سیستم عاملی اجرا می ‌شود. بوت لودر در هر دستگاهی که دارای سیستم عامل باشد وجود دارد. این برنامه حاوی مجموعه‌ ای از دستورالعمل‌ ها است که اجرای صحیح سیستم عامل را امکان ‌پذیر می‌ کنند. به صورت پیش‌ فرض، بوت لودر هر دستگاهی قفل بودده و پیش از نصب رام های غیر رسمی، اصطلاحا باید بوت لودر را آنلاک یا از از حالت قفل خارج کرد. روش‌ های متفاوتی برای انجام این کار وجود دارد که اگر به درستی انجام نشود، ممکن است باعث از کار افتادن دستگاه شما شود.

 

معایب رام های غیر رسمی :

 

مورد اول عدم اپدیت نرم افزاری توسط شرکت سازنده است. گوشی هایی که رام غیر رسمی روی آن ها نصب شده باشد از طرف شرکت شیائومی پشتیبانی نشده و اپدیت های نرم افزاری از جمله سیستم عامل، رابط کاربری و امنیت برای آن ها را دریافت نخواهند کرد. اگر به هر دلیلی موبایلی با رام غیر رسمی دارید و می‌ خواهید از زبان فارسی و سایر امکانات استفاده کنید، باید خودتان رام مورد نظر را دریافت و نصب کنید. برای این کار، بوت لودر دستگاه باید به روش رسمی آنلاک شود. در انجمن xiaomi.eu نیز می ‌توان رام ‌های بسیاری را پیدا کرد که عمدتا به ‌روز و مطمئن و ایمن هستند.

دیدگاه شما (0)